
We vinden het belangrijk dat alle medewerkers, stagiaires en vrijwilligers zich professioneel, respectvol, gastvrij en vriendelijk gedragen naar elkaar en naar onze klanten. Voor al onze medewerkers en vrijwilligers geldt onze gedragscode. Eenzelfde bejegening verwachten wij ook van onze klanten. Ongewenst gedrag is niet acceptabel en wordt niet getolereerd.
Bij de SWOP gaan we niet alleen professioneel en respectvol met elkaar om, maar ook met elkaars gegevens. Het is van groot belang dat ieders privacy wordt gewaarborgd en daarom gaan we zeer zorgvuldig om met persoonsgegevens.
Beleid en procedure meldingen en klachten
Wanneer iemand ervaart dat bovenstaande niet wordt nageleefd, stimuleren we een ieder dit te melden om zo de veiligheid binnen de SWOP te waarborgen en eventuele risico’s of onveilige situaties te signaleren en op te lossen. Er kan gemakkelijk melding worden gemaakt via de daarvoor bestemde meldingsformulieren. Zie hiervoor Beleid en procedure meldingen en klachten. Daarin wordt ook het volledige beleid en de procedure rond klachten, ongewenst gedrag, onveilige situatie, (bijna) ongevallen en datalekken beschreven.
Ook kun je contact opnemen met onze vertrouwenspersoon.